Dieta samuraj – dieta dla sportowców

0
125

Sport to zdrowie. Wszyscy o tym wiedzą i coraz więcej osób wciela aktywność fizyczną w swoją codzienność. Jednak znaczna część osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że uprawiając sport bardzo ważny jest mądry dobór posiłków. Niektórym bowiem wydaje się, że jeśli będą ćwiczyć i ograniczą jedzenie, to szybko osiągną swój wymarzony cel – szczuplą sylwetkę i zdrowie. Tymczasem, jak przekonuje Kuźnia Zdrowia, dobrze zbilansowana dieta jest niezwykle ważna dla osób czynnie zaangażowanych w sport.

Czym jest dieta samuraj?

To jedna z propozycji, jaką oferuje www.kuźnia-zdrowia.pl. To dieta bez glutenu i bez nabiału, która eliminuje spożywanie substancji antyodżywczych. W jej skład wchodzą jedynie produkty wysokiej jakości – czyste i nieprzetworzone. W posiłkach znajduje się głównie mięso, owoce, warzywa oraz bezglutenowe zboża (komosa ryżowa, amarantus, gryka czy tapioka). Z kolei węglowodany ulokowane są około treningowo oraz w czasie nocy. Dieta opiera się na doświadczeniu oraz opiniach osób, które ją stosowały. Te osoby to między innymi zawodnicy MMA, miłośnicy crossfitu, kulturyści oraz biegacze.

Jak wyglądają posiłki diety samuraj?

Dieta samuraj, jaką oferuje Kuźnia Zdrowia składa się z pięciu posiłków. Ich kolejność specjaliści dobierają indywidualnie, według planu treningowego każdej zainteresowanej osoby. Posiłek białkowo – tłuszczowy opiera się głównie na jajkach, a czasem na rybach i pasztetach. Dobrej jakości mięsa, bogate w cholesterol są ważnym elementem posiłku. Cenne są także kiszonki – kapusta kiszona i ogórki. Posiłek około treningowy ma formę płynną. Dzięki temu szybko się wchłania. Bazuje głównie na oleju lub mleczku kokosowym, bananach, cynamonie, ryżu i kaszy. Z kolei posiłek na noc zawiera węglowodany złożone (bataty/ziemniaki, ryż/kasza) oraz odpowiedzialne za odkwaszenie organizmu przyprawy (kurkuma, cynamon).